תופעה: מבוקשים ביו"ש מסגירים את עצמם לידי צה"ל

    קובי פינקלר No Comments on תופעה: מבוקשים ביו"ש מסגירים את עצמם לידי צה"ל
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שינוי מגמה בתפיסת המבוקשים. גורם ביטחוני מספר לקול חי כי בשבועות האחרונים רואים בשטח ובפעילות למעצר מבוקשים תופעה שלא נראתה מעולם ובה מבוקשים אשר כוחות צה"ל הגיעו אליהם לצורך מעצר ולא היו בביתם או במקומות המסתור, מסגירים את עצמם לאחר הפעילות האינטנסיבית בכפרים ובחנות הפליטים.

    בעבר, אומרים בצבא, אם היינו מגיעים לביתו של מבוקש ולא לא היה במקום היינו פועלים שם ביממה שלאחריה או אחרי מספר ימים. כעת המציאות השתנתה והמחבלים לא רק שמסגירים עצמם אלא לפי נתוני צה"ל מאז החלה המלחמה, מחבלים רבים ובמיוחד המשתייכים לארגון החמאס מורידים הילוך כדבריהם בפעילות הטרור ומבינים שצה"ל שינה את דפוסי הפעולה.

    'אם עד לפני חודש היינו מגיעים לאחד הכפרים או מחנות הפליטים והיינו מגיבים באש ובכח אחרי שהותקפנו במטעני חבלה היום לפי הנחיות מפקד האוגדה יש אפס סובלנות וגם לכל השלכת אבן מגיבים בכל הכח, זאת מתוך הבנה והנחיה שצה"ל מפסיק מעכשיו להכיל את הפרות הסדר ופועל לחסל את ההפרות עוד בטרם יתחילו' אומרים בצבא.

    מאז תחילת המלחמה בעזה בחטמ"ר שומרון עובדים בקצבים שטרם היו ומה שקרה בשבעה באוקטובר נתן לאוגדת יו"ש הבנה שצריך לעבוד הרבה יותר לעומק בכפרים, במחנות הפליטים.

    זאת ועוד. צה"ל החל להדק את החסמים סביב שכם וזאת מתוך הבנה שמה שקרה בגבול עזה יכול להתרחש גם בגיזרת יו"ש וההנחיה היא להחזיר את תחושת הביטחון לאזור ולעשות דברים שלא היו שנים.

    מאז תחילת המלחמה נעשו רק בגיזרת שומרון 300 פעולות התקפיות, עם הריסת 4 בתי מחבלים, חיסול המחבלים שביצעו פיגועים, סגירת מעגל (מעצרים) על חוליית המחבלים מהביתות אשר ביצעו מספר רב של פיגועים וכן סגירת מעגל על כלל חברי החוליה אשר זרקה מטענים לעבר כוח של אגוז בקבר יוסף. סה"כ נעצרו בגיזרה 211 מבוקשים, הוחרמו מחרטות ונערכו מבצעים חטיבתיים הן בבלאטה והן בעסכר.



    0 תגובות